Referenties Therapieën

Referenties van mensen die professioneel in de Therapie vakken werken met de methode van ’t Tijdloze Uur…

Je kunt met al deze professionele mensen / therapeuten contact maken als je met hun gegevens wilt uitwisselen of iets vragen.
Zij hebben allen hun adres specifiek hiervoor aan mij doorgegeven.

  • Margareth Barten / Creatief Therapeut Beeldend / mbarten@upcmail.nl
    Na een training ben ik de methode gaan toepassen met volwassenen. Ik was jaren werkzaam in de psychiatrie op een PAAZ afdeling. Met een patiënt die ik individueel begeleidde bood ik als eerste een oefening uit de methode ’t Tijdloze Uur aan. Wat mij enorm verraste is dat ze na de oefening haarfijn kon uitleggen wat haar innerlijke beleving was tijdens het werken. Wat zij namelijk vertelde kwam precies overeen met het doel van de oefening wat beschreven is in het boek. Dit soort vergelijkbare ervaringen zijn vaker voorgekomen, voor mij geeft dat het vertrouwen dat deze oefeningen in vele opzichten helend werken. Vanaf 2013 ga ik in het onderwijs met kinderen werken van uit de methode ’t Tijdloze Uur.
  • Simone Rosier, art-therapist and trainer of children, their teachers and teams at primary schools. Privat courses and consultations. simone.rosier@planet.nl –
    “I’m developing a broad, new kind of primary school, age 4-14. Integration of childcare, welfare and education are the major objectives. Development of all talents! Every child around this primary school, also children with special needs, can visit it. Basic assumption is, what I call “inclusive learning”. Because of workexperiences in the past and the content of ‘The Timeless Hour’ Recently Michiel Czn. Dhont accepted my invitation to participate as an advisor in the development of this project.”
  • By Mrs. W. Uitgeest – Tutor Hogeschool Leiden, The Netherlands / artist / publisher / Art Therapy – bachelor degree. uitgeest.w@hsleiden.nl
    “For school and schoolteams we recommand the creative and existential approach as described in ‘The Timeless Hour’ by Michiel Czn. Dhont.” Scientific exchange in ‘learning by doing’ of the book ‘Linkedness’ and The Timeless Hour. Both books are about scientific exchange and acting in practice with children in many different circumstances.
  • Anouk Depuydt and Gie Deboutte – Authors of project ‘Verbondenheid’ (‘Linkedness’) / University of Leuven, Belgium Dept. of Didactic and Pedagogic sciences. www.verbondenheid.be anouk.depuydt@law.kuleuven.ac.be – info@verbondenheid.be
    “Several times I worked with some items of The Timeless Hour-method. With bigger groups, even when they were restless, it really proved itself how it works. Children became more quiet and enjoyed the creation of their own expressive work.
    It is important to really follow the method and repeat it several times. Take your time! A well prepared lesson is the power to succeed.”
  • Gerard Dirks – gerarddirks@hotmail.com
    Mijn ontmoeting met de methode ’t Tijdloze Uur was toen ik mijn eigen groep 7/8 van de Bronwater basisschool in Heemstede een paar proeflessen had gegeven om daarna met mijn klas de videofilm op te nemen die bij het werkboek ’t Tijdloze Uur werd uitgegeven. Op deze school was ik directeur en groepsleerkracht tegelijk.
    Nadat ik beter kennis gemaakt had met de praktijk en uitvoering en de resultaten bij de kinderen zag heb ik besloten mijn baan aan deze school op te geven en terug in mijn oude vak te gaan; begeleider van autistische kinderen. Daar werk ik nu weer met vreugde mee met deze effectieve methode. gerarddirks@hotmail.com
  • Rachel Frankenhuis / docent – Kunstzinnig therapeut / begeleidester Asielzoekers-kinderen bij Pharos / rachelfrankenhuis@planet.nl
    Zij heeft in haar professionele praktijk jaren lang de methode van ’t Tijdloze Uur toegepast bij de ondersteuning in rouw verwerkingsprocessen en de ontwikkeling in een creatieve levenshouding bij asielzoekers-kinderen.
    Rachel ontwikkelde ook in samenwerking met Inge Langendijk-Cissé & Jan Baan de lesmethode  ‘Applaus voor jezelf’ ter bevordering van de emotionele competentie van kinderen tussen 4 en 7 jaar.
    Omdat leerkrachten constateerden dat veel asielzoekerskinderen tussen de 4 en 7 jaar gedrags- en emotionele problemen vertonen, heeft Pharos voor de onderbouw van de basisschool Applaus voor jezelf ontwikkeld.
  • Luciette van Hezik, luciettevanhezik@zonnet.nl – Luciette is working in a partnership, combining verbal and/or body therapy with expressive art therapy. Below I describe my experience and vision regarding the methodology of The Timeless Hour. I want to offer an example of the counseling of adults, where drawing out of movement and modeling with clay have had far-reaching results through a combination with Social Artistic Therapy… Read more about Luciette’s experiences…

LIST OF PROFESSIONAL REFEREES TO THE TIMELESS HOUR      

oefening de spiraal hier met de niet-dominante hand getekend. Een oefening met middelpunt als concentratie en oriëntatiepunt en omgaan met expansie en beperking. 2 Jongens uit groep 4 basisschool.

Oefening ‘de spiraal‘ hier met de niet-dominante hand getekend. Een oefening met middelpunt als concentratie en oriëntatiepunt en omgaan met expansie en beperking. 2 Jongens uit groep 4 basisschool.


As above all the people mentioned below are also working with the method of ‘the Timeless Hour’
They are willing to tell you more about their experiences with the method if you ask them by e-mail.

  • Luciette van Hezik / Therapist / Counsellor / luciettevanhezik@zonnet.nl
  • Marijke Rutten Saris / Mphil / author of many books about childrens’ development / mrutten@chello.nl
  • Marijke Sluijter / Head Red./ Chairman of EDUCARE Magazine /
    Published an interview of Michiel his method in the magazine Educare / educare@xs4all.nl
  • Meri Helga Mantere / Tutor University of Helsinki / Finland / Joined as an Art Therapist many Art Therapy courses in Finland as well as in France, where Michiel had been teaching / meri-helga.mantere@pp.inet.fi
  • Rachel Frankenhuis / Tutor – Art Therapist / rachelfrankenhuis@planet.nl
    Rachel ontwikkelde in samenwerking met Inge Langendijk-Cissé & Jan Baan de lesmethode  ‘Applaus voor jezelf’ ter bevordering van de emotionele competentie van kinderen tussen 4 en 7 jaar
    Omdat leerkrachten constateerden dat veel asielzoekerskinderen tussen de 4 en 7 jaar gedrags- en emotionele problemen vertonen, heeft Pharos voor de onderbouw van de basisschool Applaus voor jezelf ontwikkeld.
  • Roeland Frank Hoefsloot / Tutor / Therapeutist / Author / www.dekleinetiki.nl /
    Director and founder of the Art Therapy Centre ‘de kleine Tiki’
    Followed a one-year course in Amsterdam at Michiels’. info@dekleinetiki.nl
  • Ryanne van Os / Concellor in Coaching / selfmanagment / author: Personel Power- kosmos Z&K. / rvanos@xs4all.nl
  • Inge Vreeswijk / former student at Michiels’ Art studio / Studied Psychology the Univerity of Amsterdam / VU. Practicing as a psychotherapist the method of ‘the Timeless Hour’ in privat practice in therapy with epilaptic children with amasing results / She educates students in the method of ‘the Timeless Hour’ in the RINO Institute in Amsterdamin.   ingeborgvreeswijk@hotmail.com
  • Simone Rosier followed many courses at the Art studio of Michiel / her profession is: Coaching / Training Primary School – children, adults and teams / private coaching Art Therapy. / simone.rosier@planet.nl
  • Silvia Fiorini / Art therapist / training disabled children with the method of
    ‘the Timeless Hour (see above. / fiorini.silvia@gmail.com
  • Rudolph Kempers / Visual artist / teacher Primary School / specialized in working with the method of ‘the Timeless Hour’ towards multicultural integration.
    tel: +31 – 06.44381922 no e-mail.

    'Een tekensessie 't Tijdloze Uur met groep 4/5 van een basisschool in Amsterdam'.

    ‘Een tekensessie
    ’t Tijdloze Uur met groep 4/5 van een basisschool in Amsterdam’.

  • I. Steinert contributed to the development of The Timeless Hour. She has been working for years at the University of Amsterdam. Her major subject in pedagogics is ‘Profession – Language – Learning by doing’. Her major publication is: I. Steinert, De betekenis van Feuerstein’s gedachtegoed voor het onderwijs: Mediatie als vorm van begeleidend onderwijs en leren in de klas. (About the significance of the vision of Feuerstein in education…) Samson H.D. Tjeenk Willink, Alphen aan den Rijn, 1998. Tel. Amsterdam + 3120 2644696; steinert@xs4all.nl / Paris + 33 143497937 / cordei@ccr.jussieu.fr
  • Jeroen de Wit / Dutch Art Therapist / Meditation Teacher in California USA /Final thesis about the method of The Timeless Hour 2008 /  jeroen71@gmail.com / www.source-energy-therapy.com/friends.html
  • Roeland Frank Hoefsloot / Tutor / Therapeutist / Author / www.dekleinetiki.nl /
    Director and founder of the Art Therapy Centre ‘de kleine Tiki’
    Followed a one-year of Michiel’s course in Amsterdam at the studio of Werkplaats Molenpad  ‘. info@dekleinetiki.nl