Solo & groepen

 

Solo oefening:

'Meisje in groep 4 tekent van uit  'Het Schrift'  de oefening 8.5. Deze gaat over het stimuleren van de ik-beleving, het ervaren van innerlijke kracht door expressie, focussen, begrenzen en als ultiem aspect het maken van een primaire vorm. Dit is hier heel goed te zien. Het maken van een vorm kan veel voldoening geven en is een belangrijk aspect van de opvoeding in de ontwikkeling van de identiteit / persoonlijkheid van het kind / de mens'.

‘Meisje in groep 4 tekent van uit ‘Het Schrift’ de oefening 8.5. Deze gaat over het stimuleren van de ik-beleving, het ervaren van innerlijke kracht door expressie, focussen, begrenzen en als ultiem aspect het maken van een primaire vorm. Dit is hier heel goed te zien. Het maken van een vorm kan veel voldoening geven en is een belangrijk aspect van de opvoeding in de ontwikkeling van de identiteit / persoonlijkheid van het kind / de mens’.

Basistekenbeweging

 

 

 

Groepsoefening:

Kleiwisseloefening

'Kinderen  wisselen een bolletje klei uit en voelen steeds opnieuw met gesloten ogen hoe het klei bolletje van een ander kind anders of hetzelfde voelt'.

Groeps- en paren oefening: een gedeelte uit deze klei  oefening. Kinderen wisselen al lopend via ontmoeting een bolletje klei uit en voelen steeds opnieuw met gesloten ogen, hoe het klei bolletje van een ander kind anders of hetzelfde voelt’.